Saturday, April 7, 2007

'Sweety French Fry'

Mama en Vosje (Sweety French Fry) in onze straat in WabanJee, alweer de tiende dag in Amerika. Deze week ging ik voor het eerst naar school hier. De school heet Angier en is ongeveer 800 meter van ons huis in Waban. Mijn juf is Miss Bruno. Ze heet Vicky, maar in Amerika mag je je juffie niet bij de voornaam noemen. De eerste dag, dinsdag, was heel spannend. Papa en mama mochten met mij in de klas de les volgen. Echt anders allemaal. Als je binnenkomt draai je het bordje met je naam erop om. Daarna pak je een kussen en een boek en ga je in de kring zitten. Als de bel gaat ruim je alles op, en dan gaan we de kalender verzetten. En alle dagen dat we al op school zitten tellen. Dat waren er meer dan honderd! Het gekste is dat alle kindjes gaan staan en dan trouw zweren aan de Amerikaanse vlag. Ik hoefde niet per se mee te doen gelukkig.

Woensdag was ineens heel anders. We kregen muziek en de muziekjuf ging keihard op de piano spelen enzo. Die dag ben ik maar een half dagje naar school gegaan. Donderdag was wel weer leuk. Ik had mijn eerste 'play date'. Dat betekent gewoon dat je een vriendje mee naar huis neemt om te spelen. Mijn vriendje heet Tommy. Hij komt ook uit Europa, uit Engeland. Wat echt cool is, dat hij op precies dezelfde dag geboren is als ik: 29 december 2000. Morgen gaan papa, mama en ik paasbrunchen bij Tommy en zijn ouders. Daar zijn ook nog meer kindjes uit mijn klas. Best leuk, ook al versta ik ze nog niet.

Vandaag ben ik met Mama, Papa en Vos naar Concord gereden. Daar kan Vosje vrij rondrennen en is het erg mooi (en ook erg koud). Ik noem Vosje 'Sweety French Fry'. Heel veel oude vrouwen noemen mij 'Sweety'. In het vliegtuig, in de supermarkt en ook de moeders op school. 'Sweety' betekent schatje. Ik noem Vosje altijd Schatje Patatje. In het Engels wordt dat 'Sweety French Fry', grappig he?

1 comment:

Anonymous said...

Ha die Xan,
Wat een grappige naam Sweety French Fry! Het koude weer bij jullie is in Nederland groot nieuws. Het schijnt dat er op sommige plaatsen zelfs Paashaaspoppen van sneeuw worden gemaakt. Bij jullie ook? Met ons gaat alles goed. Mooi weblog heb je, we gaan er veel naar kijken. Dikke kus van Annet en Dominique