Saturday, April 21, 2007

Nieuw Amsterdam

Nieuw Amsterdam - MannhattanHelemaal aan het eind van de metrolijn van Manhattan ligt Battery Park. Dat is 's avonds heel mooi - er staat een standbeeld met Nederlandse woorden. Nederlanders hebben de eeste gebouwen neergezet op Manhattan en New York heette toen nog Nieuw Amsterdam. Dat is al heel lang geleden, maar wel grappig dat het daar toch een beetje op Nederland lijkt. De haven lijkt stiekem toch een beetje op Rotterdam en het gebouw op Staten Island heeft dezelfde torentjes als Hotel New York, vind ik. Hiervandaan kon ik het vrijheidsbeeld zien! Niet zo groot als ik dacht, maar wel heel mooi.

1 comment:

Anonymous said...

Ha die Xan,
vergeet ik te raden, waarom papa bukte. Ik denk,dat hij de gebouwen erachter goed wilde laten zien op de foto of mama gooide iets naar hem of zo., ik hoor het nog wel van je. Verder leuk he dat Nieuw Amsterdam, waar alles zo lijkt op Nederland, toch knap van die Hollanders om alles zo goed na te maken. Ik denk trouwens wel, dat jij nu niet het enige echte Amsterdammertje was daar die dag, maar misschien wel het enige jongetje met dat mooie blonde koppie.