Sunday, April 8, 2007

Easter Egg hunt

Vanmiddag was echt leuk. We hebben eerst Vos uitgelaten. Langs de river. Die heet Charles river. Daarna zijn we naar Tommy gereden. Daar waren andere kindjes. We mochten paaseieren zoeken - dat heet hier Easter Egg Hunt. Er waren er echt heel veel. Alle snoepjes zaten in wat grotere plastic eieren. Anders zouden de eekhoorns (squirrels) ze opeten. We hadden allemaal een mand vol snoep. Daarna hebben we de hele middag gespeeld, terwijl papa en mama aan tafel lekkere dingen dronken en aten. Nu slapen. Het is al half negen en morgen is er weer school.

Wat echt raar is: er wonen hier alleen maar grote honden. En die blijven zonder, halsband, precies in hun tuin. Ze durven niet op de stoep te komen, wat er ook gebeurt. Ze hebben een soort onzichtbaar hek - Tommy's hond heeft dat ook. Die heet Rocky en sloopt alles in de tuin. Als hij probeert van het terrein af te komen krijgt hij een schok. Na een paar maanden kan het hek weg, en blijft de hond in de tuin. Echt raar. Vos loopt gewoon alle tuinen in, en de honden durven hem niet te achtervolgen. Die zijn echt verbaasd dat hij gewoon door hun onzichtbare hek heen kan rennen. O ja - ik had de meeste eieren gevonden.

2 comments:

Anonymous said...

Wauw, wat een berg paaseieren! Klinkt als een leuk feestje zeg, die paaseierenjacht. Domi en ik moesten gewoon werken deze dagen, centjes verdienen om snel naar Amerika op vakantie te gaan!
Succes en plezier op school morgen en zoenen ook voor papa en mama.
Liefs, Annet en Domi

Anonymous said...

Lieve Xan,

(Eerst typt mijn moeder even een stukje voor mij, maar daarna doe ik het zelf). Is het leuk in Amerika? Kun je al een beetje Engels? Weet je hoeveel paaseitjes er bij ons in de tuin waren? Ik weet het zelf ook niet precies eigenlijk. Was de rivier groot waar je met Vos heen was? Was het een lange tocht langs de rivier? Zwemmen er haaien in die rivier? Zit je kop er nog op? Speel je nog wel eens op de Nintendo?
Nu typt Matthijs zelf een stukje... Vandaag hep ik met bente gespeelt. het was leuk. is het ook leuk bij jou? ik hep de film van happy feet. ken jij hem ook? Groetjes, Matthijs
Nu typt Hanneke een stukje. Het was hier erg lekker weer met Pasen! Matthijs en Olivier hebben eitjes gezocht, geverfd en natuurlijk opgegeten. Ik denk dat Olivier zelf in een paasei verandert vannacht, want die heeft zoveel chocola gegeten, niet normaal! Vorige week was Matthijs nog een beetje in de war. Hij vroeg op het schoolplein aan mij of hij even met jou kon spelen! Maar ja, dat kon natuurlijk niet, want jij zat al in Amerika! Weet je dat ik (Hanneke) ook een tijdje in Amerika heb gewoond? Niet zo lang als jij hoor, maar ik weet dus wel hoe het ongeveer is daar. Ik vond het het erg leuk, maar ook best spannend, want de mensen doen ook soms een beetje anders dan in Nederland. Ze spreken niet alleen een andere taal, maar doen soms ook dingen anders dan wij. Ik vond het bijvoorbeeld heel gek dat ze nooit in de huiskamer op de bank zaten, maar altijd in de keuken!

Nou, dag lieve Xan en tot gauw,
groetjes van Hanneke en matthijs.