Friday, November 30, 2007

Mail van Sint!!

Wow, ik heb een mailtje van Sint gekregen. Misschien heb je het al gelezen, want Sint heeft geantwoord op mijn blogje 'Sint heeft het druk', maar hieronder staat zijn bericht nog een keer. Heel erg hartelijk bedankt Sinterklaas, ik ben erg blij met uw brief. Ik vind het ook erg hip van u, dat u gewoon mailt. Tenslotte bent u ouder dan opa Jan, en die mailt niet. Piet is inderdaad geweest vannacht. Ik heb een Star Wars R4D5 gekregen, dat is zeg maar een zwarte R2D2, maar dat wist u natuurlijk wel. Ik vertel het ook voor anderen die dit blog lezen. En een sneeuwpop marsh mallow. Piet heeft het snoep meegenomen dat ik voor hem in mijn schoen had gedaan. Ik wilde eerst een wortel doen, maar toen bedacht ik me. Piet heeft geen paard. U wilt niet verklappen wat wel, want dat is geheim. Spannend hoor, een Super Piet. Zou hij net zoals Super Man zijn? Ik ga vannacht op de loer liggen, misschien zie ik hem dan wel, want ik mag vanavond mijn schoen nog een keer zetten.

De mail van Sint: Beste Xan,

Dat is niet zo mooi, Xan! Op jouw site las ik dat je mij een brief hebt gestuurd. En ik las ook dat een van mijn computerpieten jou namens mij heeft terug gemaild. In één ding heeft deze computerpiet helemaal gelijk: ik heb het momenteel heel erg druk. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen tijd zou hebben om jouw vragen te beantwoorden. Ik vond het al vervelend genoeg dat ik in mijn grote boek las dat je nu in Amerigo, eh... Amerika woont, en dat ik dit jaar dus niet bij je langs kan komen. Hoe gaat het daar? Niets zeggen... Ik denk dat Amerika heel anders is dan Nederland, dat je Nederland soms best wel een beetje mist, maar dat Amerika vaak ook weer veel cooler is dan Nederland. Heb ik gelijk?

Vroeger, toen jouw papa en mama nog klein waren, was het rond mijn verjaardag ook al druk. Maar toen geloofde iedereen nog dat het op 5 december altijd weer goed zou komen. Tegenwoordig word ik bestookt met brieven, met sms'jes en met mailtjes, en lopen er de hele dag cameraploegen van het Sinterklaasjournaal voor mijn voeten. Elk probleempje komt op tv, en iedereen is bang er van alles misgaat en dat ik niet langs kom met cadeautjes. En dat is helemaal niet nodig! De eerste wet van Sinterklaas is: Het Komt Altijd Goed. Vergeet dat nooit!

Ik vind het heel lief van je dat je je afvraagt of één Piet wel genoeg is voor heel Amerika, en dat je me uitlegt dat de steden in Amerika zo ver uit elkaar liggen. Maar, beste Xan, dat weet ik natuurlijk heel goed! Ik ben ook weleens in Amerika geweest (in de zomer, zonder mijter, zonder tabberd en zonder staf, zodat niemand me herkende), dus ik weet hoe ver Boston en New York uit elkaar liggen. Daarom stuur ik morgen niet zomaar een Piet jouw kant op, maar de allerbeste Piet die ik heb. En ook deze Superpiet kent de eerste wet van Sinterklaas: zorg ervoor dat het altijd goed komt. Hoe hij dat doet? Dat is geheim! Als ik je dat ga vertellen, dan lopen er volgend jaar opeens allemaal nep-Sinterklazen en nep-Pieten rond. En dat kan natuurlijk niet, want de tweede wet van Sinterklaas is: Er Is Maar Eén Echte Sinterklaas.

En die Enige Echte Sinterklaas moet nu weer verder, want de Pieten Zonder Veer hebben elkaar ingepakt, in plaats van de cadeautjes. Daar zal Dieuwertje ook wel weer met haar camera's bovenop zitten. Veel plezier morgen bij Marijn. Enne, vergeet je niet de tekening die je voor me gemaakt hebt aan Superpiet mee te geven?

Als dank voor je mooie mailtje, heeft Piet als het goed is iets in je schoen gedaan toen je lag te slapen. De echte cadeautjes komen morgen, heeft hij me verzekerd.

Dag, beste Xan!

Hartelijke groet van
Sint Nicolaas

No comments: