Saturday, December 1, 2007

Star of the week!

Hebben jullie veel huiswerk in Nederland? Ik wel hier. Lots. Elke maandag krijg ik een pakket stencils mee. Daarin zitten drie pagina's math.: counting by two's and five's. Klokkijken en sinds kort ook aftrekken. That's the easy part, rekenen. In het pakket zit ook een woordenlijst, die ik moet kunnen spellen. Iedere vrijdag is er een test. Dan worden de woorden overhoord. Ik moet ze kunnen opschrijven als de juf ze opleest. In het begin kon ik er niets van. Alles deed ik fout. Heel vervelend. Engels was toen nog zo moeilijk. De letter a klinkt als een e in het Engels en de e als een i. Daar begrijp je niets van als je net uit Nederland komt. Daarom heb ik een speciale juf die mij Engels leert. Mrs Lennon. Ze is heel lief. Als ik het goed doe krijg ik een Star Wars sticker. Ik heb ook een lei van haar gehad en een Star Wars pen. Binnenkort stopt ze met mij, omdat het zo goed gaat, maar het huiswerk maken blijft iedere dag. Dat moet van mama. Ik kan er nooit onderuit komen. Ik heb op school een robot geknutseld. Een robot die mijn huiswerk gaat maken. Kijk maar op de foto, hij heeft een huiswerkblad en een potlood. Huiswerk maken duurt per dag wel een uur, maar het gaat de laatste tijd sneller. Spellen wordt makkelijker. Vrijdag had ik voor het eerst maar 1 fout in mijn test van de dertien woorden. Daarom ben ik de Star of the Week! Volgende week mag ik de juf helpen en vooraan zitten. COOL!!

1 comment:

Anonymous said...

Hoi Xan,
Cool hoor om vooraan te mogen zitten en de juf te gaan helpen. Je hebt het natuurlijk allemaal te danken aan het feit, dat je Star of de Week geworden bent.Een robot om je huiswerk te laten maken is niet zo`n gek idee, maar zo te zien vind je het best wel leuk om je huiswerk zelf te maken,ik denk, dat jouw Robot nooit de Star of de Week kan worden zoals jij,oma heeft ook weleens gedacht aan een Robot voor het huishouden, maar dat is nog toekomstmuziek en ik denk, dat ik het zelf toch beter kan dan die Robot een beetje met hulp van opa dan natuurlijk, net zo als jouw mama je nog wel zal blijven helpen met jouw huiswerk. In ieder geval zijn opa en oma erg trots op je, dat je het al zo goed doet op school. Liefs van opa en oma uit Ridderkerk ook voor papa en mama.