Saturday, November 10, 2007

Football: ook cool!

Nou was ik al een keer naar de Red Sox geweest en vandaag heb ik een echte Football game gezien. In een oud stadion in Harvard. Het lijkt op het Colosseum, zei mama, maar dat zegt me niet echt iets. Het was best leuk, met een band op de tribune, cheer leaders die heel lenig zijn. Ze dansten recht voor onze tribune. Ze klommen op elkaar, deden spagaten in de lucht, werden de lucht ingegooid en weer opgevangen. En als Harvard had gescoord dan deden ze eerst 7 en daarna 14 push ups. Hoe het zat met die puntentelling weet ik niet, ook niet hoe het spel precies wordt gespeeld, want dat is best ingewikkeld. Het lijkt op rugby met allemaal stoere mannen in het veld. Football is ook letterlijk cool. Het vroor. Als je op een betonnen tribune zit, is dat is koud, hoewel ik een kussentje had gekregen van de collega van mama die ons had uitgenodigd. Ik had een maillot onder mijn lange broek en drie truien en mijn dikste winterjas aan. Mama heeft nog een Harvard sjaal en handschoenen voor me gekocht, maar ik kreeg het steeds kouder. Dus we zijn voor het eind van de game weggegaan. Harvard heeft uiteindelijk gewonnen met 27-7 van Penn en morgen gaan we slaapzakwinterjassen kopen, want dat hebben we echt nodig:-)

1 comment:

Anonymous said...

Halo lieve Xan,
Wat een erg leuke foto van jullie drietjes. Je kan wel zien, dat het al behoorlijk koud is,wij zien al verschillende mensen met lekker warme mutsen op.De volgende keer ga je de hele wedstrijd zien in je nieuwe extra warme winterkleding,die jullie inmiddels wel aangeschaft zullen hebben. Nou op naar de kou en tot de volgende keer zullen wij maar weer zeggen. Veel liefs uit Ridderkerk.