Monday, November 19, 2007

Piet komt naar Amerika!

Tjan dacht hetzelfde wat ik eerst dacht, namelijk dat Sint niet naar Amerika kan komen, omdat het te ver weg is. Dat is ook zo en dat vind ik heel erg jammer. Ik wilde eerst ook niet naar het Sinterklaasjournaal kijken, want daar kreeg ik heimwee van. Toen heeft papa Sint gebeld. Weet je wat Sint zei? Dat hij een Piet naar Amerika stuurt voor alle Nederlandse kinderen hier. Hoeveel dat er zijn weet ik niet precies. Ik ken alleen Marijn. Dat is ook een Nederlandse jongen. Zijn vader en papa zijn zeg maar collega's. Sint heeft beloofd dat Piet op 1 december langskomt voor Marijn en mij. Papa heeft gezegd dat we dan bij Marijn op hem wachten. Piet komt met het vliegtuig volgens papa, want als hij met de stoomboot gaat, duurt het te lang. Ik hoop dat ik Piet zie. In ieder geval kijk ik nu weer naar het SInterklaasjournaal. Ik hoop maar dat Sint zijn paard op tijd terugkrijgt. En ik ga hem nog een mailtje sturen om hem te bedanken dat hij een Piet stuurt!

2 comments:

Tjan said...

Dat is leuk! Nu maar hopen dat Sinterklaas geen PZV'er jullie kant op stuurt, want voor een Piet Zonder Veer zal het vast niet meevallen om het huis van Martijn te vinden. Of zou er zoiets als een BonneBonne-navigatiesysteem voor Zwarte Pieten bestaan?

Anonymous said...

Halo Xan,
Wat gezellig he al die Kerstversieringen. In Amerika weten ze tenminste wel wat Kerstmis is, maar Sinterklaas is een echt Hollands feest en daar zou je bijna niets van meekrijgen als je niet zo`n lieve papa had, die een afspraak met een Piet heeft kunnen regelen, zodat het toch nog een beetje feest voor jou gaat worden. Oma en opa hebben trouwens ook een briefje naar de Sint gestuurd en gevraagd of hij hun lieve kleinzoon in Amerika niet wil vergeten en een cadeautje voor Xan in Ridderkerk af wil geven. We zullen zien, dan wordt het dadelijk voor jou drie keer feest in Nederland, eerst Kerst, daarna je verjaardag en misschien komt de Goed-Heiligman ook nog langs. Nou lieverd in ieder geval heel veel plezier de eerste December met Piet in Amerika.Liefs van opa en oma uit Ridderkerk.