Tuesday, November 20, 2007

Ice skating lessons

Gisteren zijn mijn ice skating lessons begonnen. Daarvoor ga ik naar een ijsbaan naast de Charles River, die wel overdekt is, zodat er geen sneeuw op kan vallen, maar verder open is. Dus het was koud, want het vroor, maar ik had het al snel niet koud meer. Schaatsen is leuk, maar moeilijk. Ik kon in het begin echt niet blijven staan. Ik ben wel honderd keer gevallen. Gelukkig had ik een helm op, dat moet hier, anders had ik vast een enorme bult op mijn achterhoofd gehad. Een van mijn teachers - ze komen bijna allemaal uit Rusland - zei toen tegen mama dat mijn schaatsen beter vastgebonden moesten worden, maar dat hielp niet. Ik bleef vallen. En toen kwamen ze erachter: mijn nieuwe schaatsen waren niet geslepen. Mama vond het heel vervelend voor me. Ze zei dat als je in Nederland schaatsen koopt ze wel geslepen zijn. 'Not in the United States, they don't', zei de grijnzende schaatsenslijper van de ijsbaan. Gelukkig konden mijn schaatsen gelijk worden geslepen, zodat ik terug het ijs opkon. Mama was haast verbaasd dat ik dat nog durfde, zo vaak was ik gevallen. Maar schaatsen is cool en na het schaatsenslijpen ging het veel beter.

1 comment:

Anonymous said...

Hoi Xan,
Wat leuk, dat je de eerste schaatsles al achter de rug hebt. Het was me wel een rare ervaring he op die botte schaatsen, maar gelukkig had je die helm op en kwam alles na veel vallen en opstaan toch nog goed.Oma en opa vinden het trouwens wel een goede regel, dat je in Amerika een helm moet dragen, ook bij het fietsen. In Nederland zie je trouwens ook steeds meer kinderen met een helm op fietsen.Nou Xan heel veel plezier bij je volgende ice skating, je vond het nu al cool, laat staan de volgende keer,wanneer je met goed geslepen schaatsen het ijs op gaat. Wij lezen het graag weer hoe het is gegaan.Krijg er ook wel weer een beetje zin in, net als in de sneeuw, die er bij jullie al gevallen is en waar nu die mooie foto`s van op de site staan.Morgen misschien nog meer sneeuw en nog veel meer sneeuwpret.Heel veel plezier Xan en liefs van ons uit ridderkerk.