Monday, November 26, 2007

Brief aan Sint

Omdat ik toch een paar vragen voor Sint had die papa en mama niet konden beantwoorden, heb ik met mama een mailtje naar Sint gestuurd. Dat kan op de website van het Sinterklaasjournaal. Hieronder staat wat ik hem heb gestuurd. Nu maar hopen dat hij terugmailt, of nog beter, zelf naar Boston komt:-)

Lieve Sint,

Ik heb een paar vragen aan u, over hoe u kinderen in het buitenland bezoekt, zoals mij bijvoorbeeld, in Amerika.

Sinds maart woon ik in Boston. Omdat ik het zo jammer vond dat u niet hier komt, heeft papa u gebeld. U heeft hem gezegd dat hij een Piet zou sturen op 1 december. Met het vliegtuig, want de stoomboot gaat te langzaam.

Papa heeft me wel uitgelegd dat u niet kan komen, vanwege de afstand en alle kinderen in Nederland. Maar komt u echt nooit in andere landen, zoals in Amerika? En kan die Piet die u stuurt dan alle kinderen in Amerika langsgaan? Ik weet al 2 Nederlandse kindjes in Boston, en een in New York. Dat is heel ver weg uit elkaar, want Amerika is een groot land. Hoe doet Piet dat?

Ik hoop dat u tijd heeft om mijn vragen te beantoorden.

Alvast heel erg bedankt.
Ik heb een mooie tekening voor u gemaakt die ik aan Piet zal meegeven.

Dag Sinterklaas,
Xan

No comments: