Sunday, June 1, 2008

USS Constitution & Bunker Hill

Vanmiddag zijn we naar Charlestown gereden. Ongeveer 20 minuten, leuke rit langs de Charles River. In Charlestown ligt de USS Constitution. Dat is een oud oorlogsschip. De Amerikanen zijn er heel trots op. Het is het eerste en oudste oorlogschip enzo. Het heeft gevochten tegen de Engelsen. Ik mocht niet op de Bolders staan - dat zijn die ijzeren dingen waar de schepen aan vast worden gemaakt. Daar kun je straf voor krijgen. Of 6 maanden de cel in of heel veel dollars betalen. Beetje flauw, want die meneer die me waarschuwde mocht er wel gewoon op staan (zie foto). Het schip was cool, en ook het museum. Ik heb een cursus "zeeman in de 19e eeuw" gedaan - ik denk dat ik het maar niet ga doen. Daarna zijn we de heuvel opgelopen. Bij het Bunker Hill monument kreeg ik een ijsje. Ik vond het best een grote pilaar om een dag te herdenken dat de Amerikanen werden verslagen door de Engelsen.

1 comment:

Anonymous said...

Hoi Xan,
Opa en oma waren vorig jaar ook bij "USS Constitution en Bunker Hill"De rondrit, die wij toen maakten had daar een stop,wij zijn daar toen een hele tijd gebleven omdat wij het ook heel erg indrukwekkend vonden en de Charles River is ook prachtig,ik zie het allemaal zo weer voor me, de herinneringen liggen nog erg vers in het geheugen. Nou dag lieve Xan, liefs van ons ook voor papa en mama.