Thursday, June 12, 2008

Catching Tadpoles

Dat zijn kikkervisjes in het Engels. Maar ze zijn niet zo klein zoals we gewend zijn in Nederland. In de pond van Centennial Park in Wellesley zijn het giant tadpoles. Ze zijn net zo groot als een flinke goudvis. Het zijn de baby's van Bullfrogs. Dat zijn hele grote kikkers die hetzelfde klinken als een koe. Zo hard kunnen ze kwaken. Ze hebben wel honderden baby's in de pond. Je ziet ze liggen op het zand onder water, maar als je dichterbij komt, zwemmen ze weg. Met Tommy ben ik op jacht geweest vandaag. Hij was helemaal nat. Hij vergat zijn gympen en broek. Mijn moeder kon hem nog net tegenhouden om tot zijn middel de pond in te gaan:-) We hadden succes. We hebben wel 12 tadpoles gevangen. Met en zonder achterpoten. Van mijn moeder mochten we er allebei twee mee naar huis nemen. De mijne - een met en een zonder achterpoten - heten Gurby en Ity. Ze zitten in een grote glazen pot, afgedekt met plastic folie vol gaatjes, zodat de katten er niet bij kunnen. En dan kunnen ze er ook niet uit springen. Ik ben erg benieuwd hoe ze eruit zien als frog.

1 comment:

Anonymous said...

Hoi lieve Xan,
Wat leuk zeg, dat jij zelf die gevangen Tadpoles gaat verzorgen, oma is er ook heel erg benieuwd naar of jij de baby`s in die grote glazen pot tot volwassen kikkers kan laten groeien. Lijkt me wel leuk als er opeens heel veel gekwaak in jullie huis te horen is. Doe je best he Xan.Liefs van opa en oma uit Ridderkerk.