Wednesday, December 12, 2007

Fiction or non-fiction?

Op school bracht ik mijn boek over films van Steven Spielberg terug. Het ging terug in de boekenkasten met waar gebeurde verhalen, want zo is de library ingedeeld. De ene kant staat vol met real stories en de andere kant met verzonnen verhalen, die 'made up' zijn. Het heet ook wel non-fiction en fiction. Papa vond dat interessant: 'Wat is 'ET' dan? Fiction of non-fiction?', wilde hij weten. Fiction natuurlijk. 'En dino's?' Non-fiction. 'En draken.' Non-fiction, ook al zeggen ze dat draken niet bestaan. Ik geloof er wel in. 'En de bijbel? Fiction. Mama wist dat niet zo zeker, maar ze heeft god nog nooit gezien, dus ik hou het toch voorlopig op fiction. 'En Pieten zonder veer?', ging papa verder. Non-fiction. 'En Star Wars?' Fiction natuurlijk. Het was best een makkelijk spelletje, ook wel leuk. Ik heb nu een dino-boek en een boek over de Grinch: 'How the Grinch stole Christmas.' Dat laatste boek is fiction natuurlijk. Het is heel leuk. En vanavond gaan we de film ervan kijken op TV.

1 comment:

Tjan said...

Dat jij denkt dat de bijbel fiction is, moet je in Amerika misschien maar niet te hard roepen. En dat er echt Pieten Zonder Veer bestaan, dat geloven de meeste Amerikanen dan weer niet. Het zijn soms best rare snuiters!