Sunday, December 2, 2007

Sinterklaasavond

Sint kwam gisteravond eerst bij ons. Of beter gezegd: Super Piet. We zaten binnen en ineens ging de garagedeur beneden open, en dicht en open en dicht. Eerst hadden we het niet zo in de gaten. Totdat papa dat geluid toch wel gek vond. We zaten tenslotte allemaal boven. Toen we gingen kijken stond er een echte zak van Sinterklaas in de garage. Hoe had Piet dat voor elkaar gekregen? Hij had zich wel vergist. We zouden Sinterklaas vieren bij Marijn. Dus moest jammer genoeg de zak eerst mee naar Marijns huis voordat er uitgepakt kon worden. Bij Marijn vielen er ineens pepernoten uit de lucht, zomaar. En toen stond daar ook een zak op de stoep. Twee zakken kadootjes! Het uitpakken kon beginnen, hoewel ik het toch een beetje jammer vond dat Sint er niet was. Sint was besteld bij Marijn, had mama gezegd. Grote mensen bedoelen vaak iets anders dan dat ze zeggen. Los daarvan was het leuk om zoveel pakjes te krijgen. Ik mocht kiezen wie er een kado kreeg en heel vaak was ik dat. Ik kon er niets aan doen. Ik heb veel Star Wars spullen gekregen, maar ook Zelda, dat is een spel voor de DS en een transformer, Bumble Bee van de fim. De chocoladeletter was ook heel fijn, want die kun je niet kopen in Amerika. Die moet Piet mee hebben genomen. Het was ook nog een echte X. Ik heb hem vandaag gelijk helemaal opgegeten. Yummie! Het rare is alleen wel dat Sint een pakje gaf met hetzelfde papier erom dat we thuis ook hebben. Gek is dat.

1 comment:

Tjan said...

Jij bent al net zo verwend als mijn neefjes, bij wie zaterdag ook cadeautjes waren bezorgd - ook die pakjes stonden in de garage!

Wel vreemd dat jullie thuis hetzelfde inpakpapier hebben als Sinterklaas. Zou hij het bij dezelfde winkel hebben gekocht? Of zou Super Piet gewoon een stukje hebben meegenomen toen hij de R4D5 in jouw schoen stopte?

In ieder geval weet je nu dat Sinterklaas je in Amerika niet vergeet. Dat is een hele geruststelling voor volgend jaar :-)