Saturday, March 8, 2008

Flat Stanley..










.. is een jongetje dat een reclamebord op zich krijgt. Hij is daardoor zo plat is als een dubbeltje, als een papiertje. Dat komt eigenlijk best goed uit, want hij wilde altijd graag reizen. En dat kan nu hij zo dun is, want hij past daardoor in een enveloppe. Alleen een postzegel is nog nodig. Per mail reist Flat Stanley over de wereld. Hij gaat via California en Washington naar Parijs om met een beroemd schilderij te praten, de Mona Lisa. Daarna keert hij terug naar de VS, in Hawaii. Steeds schrijft hij naar huis over zijn belevenissen. Dat was in het kort het verhaal over Flat Stanley tijdens de musical in het Colonial Theatre in Boston vanmiddag. Ik was er met mijn vriendje Tommy en papa en mama. Het regende heel hard, maar het theater was heel mooi, wel meer dan honderd jaar oud, het op een na oudste theater van Boston. En Flat Stanley was cool. We gingen naar Flat Stanley omdat we een project over hem doen op school. Alle kinderen hebben een Flat Stanley gemaakt en opgestuurd naar een vriendje of familie. Ik heb dat ook gedaan, de mijne heet Bulby en ik heb hem opgestuurd naar oma Gepke. Flat Stanley reist tenslotte graag en zo kan hij straks ook vertellen over Nederland. Op Youtube heb ik filmpjes gezien van Flat Stanley's reizen. Het leukste is Flat Stanley in New York. Ik ben erg benieuwd wat oma terug gaat sturen.

3 comments:

Anonymous said...

Hoi Xan,
Jammer van het slechte weer,maar aan de ander kant bofte je, omdat jullie daarom waarschijnlijk naar de film van Flat Stanley zijn gegaan of misschien hadden jullie toch gegaan.Mooie bioscoop zo te zien, leuke foto`s weer. Verder ben je nieuwsgierig of oma al aandacht heeft besteed aan jouw Flat Bulby, nou ik heb dat eigenlijk gelijk al gedaan, maar lees hier verder maar wat over in een email aan jullie. Dag lieve Xan tot later maar weer.

Anonymous said...

Hoi oma,
Wel goed lezen hoor, het was een musical, geen film, vandaar de mooie zaal, het was een theater:-) Enne, ik wist ook dat je mijn Flat Stanley had teruggestuurd, maar dat wisten papa en mama nog niet:-) Nog heel erg bedankt dat je zijn reis zo mooi hebt gemaakt.
Daag oma, Xan

Anonymous said...

Hoi Xan,
Sorry hoor van die vergissing,maar dat kwam waarschijnlijk door die You Tube filmpjes.Wel dom van oma he.Wel een heel mooi theater zeg, enne wat leuk, dat je al iets gehoord hebt over de belevenissen van jouw Flat Bulby.Dag lieverd tot snel.