Thursday, March 6, 2008

Building a Fairy House

'Do you believe in fairies?'
No, I don't.
'Why not?'
Well, because.
'Who brings you money for your old tooth then?'
Toen wist ik het niet meer precies.

Zack vertelde dat er in zijn tuin fairies zijn. Hele kleine. Hij ziet ze niet, maar ze zijn er wel. Ze eten de bessen op, die hij voor de fairies neerlegt. Elke morgen zijn de bessen weg.

Onderweg van school naar huis vond Zack een stuk schors. Dat is bark in het Engels. 'Let's make a fairy house,' riep hij. Op het stuk bos dat in het midden van Waban Ave loopt, vond hij een holle boomstronk. 'Perfect for fairies.' Het schors legde hij erin. Dat was de brug van het huis naar een holle boomstam. Ik vond nog een tak, die precies paste als railing langs de brug. Zack had nog een stuk touw. Hij maakte er pluizen van. Dat was de hooiberg. En ik had nog een grote tak met dennengroen. Dat werd het dak. Kleine eikeltjes zetten we neer als stoelen. Zack moest erg lachen toen ik vertelde dat het woord 'acorn' in het Nederlands klinkt als eekhoorn, terwijl het in het Engels eikel betekent. Toen was het fairy home af, vond ik.

We hebben verder nog Duck Tape gevonden, een leeg flesje Wodka - dat is hele sterke grote mensendrank - een klein busje, tape dat er uitzag als snake skin, een bloempotje, een koffiedop en een stenen pijp met veel openingen voor een fairy huis in onze tuin.

1 comment:

Anonymous said...

Hoi Xan,
Leuke bezigheid zo`n Fairy House bouwen, ik denk, dat de insecten er wel hun weg zullen vinden en dankbaar gebruik zullen maken van jullie huis, dat met zoveel fantasie is gebouwd. Veel plezier met het bouwen van je volgende Fairy House in jullie tuin dan Xan, dag veel liefs van opa en oma uit Ridderkerk.