Sunday, September 23, 2007

Mount Washington

We waren in de zomervakantie al in de White Mountains. Omdat het daar zo leuk is, hebben we opa Wout en oma Gepke er mee naartoe genomen. Natuurlijk zijn we eerst naar de Lost River gegaan om door de grotten te kruipen. Oma deed er ook een paar, heel stoer van haar. Geslapen hebben we in een hele leuke inn. Opa en oma hadden een cottage. Dat is een klein huisje met een bed, een balkon en schommelstoelen. Er waren heel veel kinderen om mee te spelen en 's avonds was er vuurwerk, omdat er iemand jarig was. Daarna mochten we buiten marshmallows roosteren. De volgende ochtend zijn we Mount Washington opgereden. Dat is de hoogste berg in het noorden van Amerika, bijna 2000 meter, zei papa. De weg omhoog is heel stijl en eng. Er zijn geen muurtjes, dus je kijkt zo in de afgrond. Oma vond het heel eng. Ik ook een beetje. Beneden was het lekker warm weer, boven vroor het zowat en er stond een keiharde wind. Daar hadden we eigenlijk geen kleren voor bij ons. Dus het was snel uit de auto, papa en ik op slippers en korte broek, rennen naar het restaurant met uitzicht. En na de hotdog deze snelle foto. Opa en oma hadden het te koud, die liepen al door. Daarna hebben we nog wat watervallen bezocht. Ik ben 1 keer echt in de beek gegleden, waardoor mijn broek nat was en mijn schoenen, en een keer bijna. Beren hebben we dit keer niet gezien, en weer geen moose. Arme mama. Next time maybe!

2 comments:

Tjan said...

Oma vond het altijd al eng als ze naast papa zat als hij van oma's huis naar station Lombardijen reed, dus ik kan me goed voorstellen dat ze op zo'n stijl bergweggetje helemaal bang was. Wel een heel stoere foto! :-)

DASjes said...

@tjan:
:oD