Wednesday, July 11, 2007

12 weken vakantie...

Ik had niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar van de week heb ik er toch maar met mama hard om gelachen, want soms denk ik stiekem: "School is eigenlijk best leuk." In Nederland is de vakantie pas begonnen, maar ik heb al drie weken vakantie en als jullie in Nederland al weer naar school gaan, heb ik nog drie weken vakantie. 12 weken vrij, dat is best lang om te vullen. OK, op maandag- en vrijdagochtend ga ik naar Engelse les en op dinsdagmiddag ga ik naar paardrijles, maar daartussenin heb ik wel erg veel vrije tijd. De weekeinden zijn leuk, want dan is papa er ook en dat is toch weer anders, mama is natuurlijk ook lief, maar ik zou ook best meer met vriendjes willen spelen. Dat is hier lastiger dan in Nederland, waar altijd wel iemand is om te spelen in de straat of om de hoek, hier moet je vaak eerst met de auto. En veel vriendjes zijn of op vakantie, logisch of, omdat papa en mama werken, bij oma en dat is vaak een eind vliegen, of ze zijn in hun tweede huis aan het strand, naar Summer camp, of ze zijn op de wijkclub in het zwembad waar je lid van moet zijn. Papa en mama hebben alle formulieren al ingevuld, maar voor de lidmaatschap van het zwembad is een wachtlijst van vier jaar, nou dan zijn wij alweer terug in Nederland. Soms kan ik met een vriendje mee als gast in het zwembad of heb ik een playdate, volgende week heb ik veel playdates en vorige week ook, maar deze week is lastig. En de Xbox is al heel lang kapot, ook tot woede van papa. Dus verzinnen mama en ik van alles om de tijd te doden: Vosje uitlaten, boodschappen doen, naar de bieb of zwemmen in Walden Pond, want het is al sinds april warm. Dat is dan wel weer heel fijn:-) Verder zijn we lid geworden van het Aquarium, de dierentuin en het Natuurhistorisch Museum van Harvard. Over twee weken ga ik ook op zomerkamp op een boerderij in Natick, kippen verzorgen enzo. En de week erna heb ik iedere middag zwemles bij de YMCA en half augustus vakantie met papa en mama. Allemaal leuk. Maar het leukst is spelen met vriendjes. Gelukkig komen Annet en Domi morgen! En vandaag was het eigenlijk ook wel heel leuk, naar de film Ratatouille met die muis die eigenlijk een kok is. Vanmiddag om half twee. Het was buiten 30 graden en in Nederland zou je dan nooit naar de bios gaan, maar inmiddels wij wel, want het is altijd mooi warm weer, dus lekker koel in de bios met airco en een kleine zak popcorn, die groter is dan de grootste zak in Nederland:-) Helemaal goed!@

1 comment:

Anonymous said...

Halo lieve Xan,
Wat doe jij allemaal leuke dingen in je vakantie, maar toch hou je nog erg veel vrije tijd over, vriendjes gaan bij hun opa en oma logeren,helaas zit dat er nu voor ons en voor jou niet in, een beetje ver weg he Boston- Ridderkerk,maar lieverd het duurt niet zo heel lang meer of wij komen met vakantie richting Boston, wij zijn al een beetje aan het aftellen, nog een kleine twee maanden.Wat jammer voor jou en papa, dat de Xbox voor de tweede keer kapot is, wij hebben begrepen, dat er heel veel van die dingen niet goed werken, de techniek staat niet voor alles,blij, dat opa niet zo`n spelletjesgek is, anders hadden wij zeker hetzelfde probleem gehad.Leuk, dat Annet en Domi er nu zijn, wij horen later wel weer wat voor leuks jullie allemaal weer gedaan hebben.Heel veel liefs van opa en oma uit Ridderkerk en gr aan papa,mama, Domi en Annet.