Thursday, January 31, 2008

Marble Day

Yes, we did it. We hebben honderd marbles bij elkaar gespaard. Marbles zijn knikkers. Je kunt ze winnen door als klas goed je best te doen. Alle klassen verzamelen marbles, maar wij zijn de klas die als eerste honderd knikkers bij elkaar heeft. Als je er honderd hebt, vier je marble day. De klas mag dan kiezen wat er gebeurt die dag. Ik wilde extra math, want ik hou erg van rekenen. In de keuze van de anderen kon ik me ook wel vinden: pajama day and a movie. Iedereen kwam vandaag in pyjama naar school. Ook mochten we allemaal een kussen of stuffed animal meenemen om lekker te zitten tijdens de film. Ik had Sweal meegenomen, mijn zeehondenknuffel, die is zo groot dat hij ook gelijk een kussen is. Met Sweal en al mijn vriendjes heb ik Matilda gezien. Op school hadden we net het boek gelezen. Dat is van Roald Dahl en die meneer heeft hele mooie verhalen gemaakt. Thuis had ik al de GVR gehoord en Charley and the Chocolate factory. Nu dus Matilda. Ik moest nog wel denken aan het pyjama feest op de Vondelschool, toen we met z'n allen in een groot bed lagen. Dat was misschien nog wel leuker, want dat bed hadden we vandaag niet en er waren geen pannenkoeken, maar toch: pajama days are the best days!

1 comment:

Anonymous said...

Ha die Xan,
Wat een leuk idee zeg Marble Day, in je pyama naar school, zoiets herinner ik mij absoluut niet uit mijn schooltijd, wel en dat weet jouw papa misschien ook nog,het tennissen in pyama op de tennisbaan, het zogenaamde Luilaktoernooi. Dit leuke evenement werd altijd gehouden in de maand Juni, je ging dan het liefst in je mooiste pyama naar de tennisbaan en moest dan vanaf 7 uur s`morgens al een partij tennis spelen,vaak natuurlijk met de slaap nog in de ogen, maar het ging echt om de lol en daarna was er dan een heerlijk ontbijt.Volgens mij wordt dat nog steeds gedaan en misschien kennen ze in Amerika ook wel een dergelijk toernooi.Nou lieve Xan heel veel plezier met je nieuwe lego en een heel gezellig ski-weekend. Liefs uit Ridderkerk.