Monday, June 15, 2009

Horrible Histories are the Best

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Captain Underpants is ook geweldig, maar de Horrible Histories zijn net zo cool. Het is een serie op de BBC voor kinderen, maar mijn moeder moet er ook erg om lachen. Het gaat om Groovy Greeks, Measly Middle Ages and Vile Victorians. Het is eigenlijk vanaf de steentijd tot aan nu. In Rotten Romans gaat keizer Caligula de strijd aan met Poseidon. Dat is de god van de zee. Caligula was gek, dus hij liet het leger de zee doodsteken met speren. En niemand durfde er wat van te zeggen, want anders ging je er zelf aan. Kijk maar op youtube: Crazy Caligula. Of in Stupid Deaths zie je hoe een koning op de wc werd vermoord; hij kreeg een speer in zijn bumm. En bij de Vile Victorians leer je dat er geen tandarts was vroeger, niet echt zoals nu. Tanden rotten gewoon weg in je mond, en rijke mensen lieten tanden van arme kinderen overzetten in hun mond. Had je kinderen zonder tanden. Je werd toch al niet oud vroeger. Mijn moeder zou al lang niet meer hebben geleefd denk ik. 30 werd je vroeger. En Neanderthalers probeerden mensen te vangen om hun hersens op te eten, zie je in de Savage Stone Age. Dan werden ze net zo slim, dachten ze. En nu zijn er ook boeken van de Horrible Histories. Ik heb er drie uitgelezen in de vakantie. En ik heb zelf comics ervan gemaakt. Het is haast net zo leuk als de nintendo en mijn ouders vinden dat zo fijn dat ik dit weekend nog drie Horrible Histories heb gekregen:-)

1 comment:

woupke said...

Hoi Xan,

Leuk,dat je er weer bent,maar vooral leuk, dat jullie het zo fijn hebben gehad op Sicilie.Mooi weer gehad en heel veel gezien. Die Etna zou ik ook nog wel eens in het echt willen zien,maar of dat er ooit van komt, ach er moet ook iets te wensen over blijven. Wat fijn, dat jij trouwens zo gek op lezen bent en vooral die Horrible Histories,heel spannend, maar ook leerzaam.Wat een verhalen zeg!