Wednesday, October 22, 2008

Herfstvakantie in London - Tate Modern

Na het British Museum had ik eigenlijk geen zin meer in nog een museum, maar mama wel. Dus ging ik maar mee. Gelukkig was Tate Modern - het museum waar mama nog naartoe wilde - erg leuk. Ze hebben er moderne kunst. En dat is best gek. Klompen vet in kastjes, leren slierten op het plafond en ijzeren platen op de grond. Ik liep er gewoon overheen, totdat mama zei dat dat niet mocht. Dat is kunst zei ze. Gek hoor. Het waren gewoon ijzeren tegels. Ook heel gek waren de schilderijen van allemaal rode, blauwe en zwarte vlakjes. Ik zou het ook kunnen maken, maar mama zei dat die schilderijen heel veel geld waard zijn. Het is van een Nederlander vertelde ze. Van Mondriaan. Raar hoor die kunst. Dan vind ik Picasso leuker. Er was een computerspel waarmee je een meisje net zo lelijk moest maken als op de schilderijen van Picasso. En in de kelder stond een enorme spin over allemaal stapelbedden heen. Dat was ook kunst. Op de bedden lagen boeken. Je kon er op liggen en dan naar een film kijken van een blote man die door de woestijn rent. En er stonden grote nep-skeletten en een klokhuis. Heel gek, maar wel leuk.

No comments: