Friday, December 5, 2008

Belmont Christmas Musical

Dit filmpje is genomen aan het eind van de Christmas Musical op mijn school. Ik sta ergens in het midden te zingen in een rood t-shirt. Mr Simpson, mijn favoriete computer- en craft teacher heeft de play geschreven. Het was heel leuk. Het begon met de stem van God die vond dat er wat moest gebeuren met de wereld. Hij zou zijn zoon sturen. Engel Gabriel zou het regelen. Gabriel zag er heel cool uit. Alle engelen waren in army costume, maar dat vond God niet goed. Het moest vriendelijker, aardiger. Dus toen werd Gabriel 'the guy in the wrap' - een gewone engel in een witte jurk met vleugels. Heel uncool vond hij zelf ook. Bethlehem de plek waar Jozef - Joe in de play - en Maria naartoe moesten was ook uncool. Jeruzalem was juist de place to be. Dus de herders vonden de 'guy in the wrap' al belachelijk en wilden al helemaal niet naar Bethlehem. Maar uiteindelijk gingen ze toen Gabriel wat trucs met licht en geluid deed. De ezel was ook heel leuk. Hij bestond uit twee grote meisjes in een ezelpak. De ezel schudde met zijn kop en kont op de maat van de muziek, want we hebben heel veel gezongen. Ik zat in het junior choir. Er was ook een senior choir en de kinderen van het Belmont choir. En alle kinderen die in de play een rol hadden. We hadden allemaal een plek op het podium. En we hebben om beurten en op het eind met zijn allen gezongen. We hebben weken geoefend. Deze week hadden we zelfs geen voetbal - hoera! - maar muziekles van Mrs Massey. Dat is mijn juf, maar ze geeft ook muziekles. Gelukkig ging het ging allemaal perfect. Het was best spannend want de hele zaal zat vol mensen. De juf had verteld dat we maar gewoon naar onze tekst moesten kijken - die werd op de muur geprojecteerd - inplaats van naar de zaal. Anders zou je misschien zenuwachtig worden. Maar het viel mee. Ik zag zelfs papa en mama in het midden van de zaal zitten. De play duurde tot bijna half 9 's avonds. We kregen heel veel applaus. Vanavond is er nog een uitvoering, maar daar ben ik niet bij. Dat is wel een beetje jammer, maar ik mocht kiezen: de play of Sinterklaas vieren bij Tom en Wouter. Nou ja, dan begrijp je wel wat ik heb gekozen.

1 comment:

Anonymous said...

Hoi lieverd,
Wat leuk zo,n Christmas Musical en wat klonk de muziek en zang goed op het filmpje, wij hebben het al een keer of vier beluisterd. Grappig verhaal. maar ik ben het helemaal met God eens, dat het vriendelijk moet, dus zie ik ook liever Gabriel in een witte jurk met vleugels, past beter bij Kerst.
Leuk, dat jij apart met jullie eigen Junior Choir mocht zingen, wij hebben je heel goed je best zien doen in die mooie rode trui, wij zijn erg trots op je hoor. Dag lieve Xan tot Kerst en groetjes aan mama en papa.