Saturday, May 3, 2008

Flat Bulby in Amsterdam

Dit is heel cool. Weet je nog, het Flat Stanley project op mijn school? Nog even in het kort: Flat Stanley is een jongetje dat zo plat als een papiertje wordt doordat een grote plaat om hem valt. Voor hem is dat een voordeel, hij wilde altijd al reizen en nu kan dat heel makkelijk, per post. Alle kinderen in mijn klas hebben een Flat Stanley gemaakt, de mijne is blauw en heet Flat Bulby. Annet en Domi hadden hem vorige week op bezoek en ze hebben een heel leuk reisverslag aan mijn juf geschreven over wat Flat Bulby heeft meegemaakt in Amsterdam, compleet met foto's. Mijn juf heeft er nog niets over verteld, dat komt nog, ze vertelt altijd over de reizen van onze platte vrienden op onverwachte momenten, maar Annet had een kopietje van de brief naar ons gestuurd. Flat Bulby is op Annets werk geweest, bij de krant en hij heeft daar zelfs een stuk voor geschreven. Hij heeft ook de grachten gezien, heel Hollands, want ik denk dat hij steeds op het stuur van Annets fiets zit. Ik denk dat er maar weinig Flat Guys zijn die hebben gefietst:-) Op de foto's zie je hem op het fietsstuur zitten op de plek waar ik vorige week ook was: de Kermis op de Dam!

1 comment:

Anonymous said...

Hoi Xan wat een leuke reis heeft jouw Flat Bulby weer gemaakt, een heel mooie aanvulling op de reis die oma al met hem had gemaakt. Jij boft maar weer he, dat Annet en Domi ook nog met hem op stap zijn gegaan. Wat een ontzettend leuke foto's trouwens.Dag lieve Xan groetjes van opa en oma uit Ridderkerk.