Saturday, October 20, 2007

Anakins hot dog

Nee, dit is Vosje niet, al zou ik het best leuk vinden als Vos als 'hot dog' verkleed zou gaan op Halloween. Amerikanen noemen teckels vaak 'hot dogs'. Ze kennen het woord teckel niet. Wel 'dachs hund' op z'n Duits of 'wiener dog' van het worstje. Eerst vond ik dat onaardig, maar ik geloof dat ze dat niet zo bedoelen. We zijn al een mevrouw op het hondenveldje tegengekomen, die bij het zien van Vos helemaal vertederd vertelde dat ze een 'hot dog costume' voor haar wienertje had gekocht. Of wij dat ook zouden doen? Mama moest er over nadenken, zei ze. Dat betekent: ' Nee.' Dat vind ik best wel een beetje jammer. Mama vindt dat Amerikanen soms stom doen met hun hond. Zo vroeg een mevrouw deze zomer op het hondenveldje of 'she' een ijsje mocht. We dachten dat ze mij bedoelde. Regelmatig denken mensen dat ik een meisje ben vanwege mijn lange haar. Ik was al blij, lekker een ijsje, want het warm. Bleek dat die mevrouw Vos bedoelde. Haar hond was jarig en trakteerde. Vos kreeg toen een 'peanut butter icecream'. Een speciaal hondenijsje dat ze in de supermarkt verkopen. Vos vond het heerlijk. Maar mama vindt een ijsje voor een hond anders dan een kostuum helaas. Je kunt in de Halloween Store allerlei hondenkostuums kopen. Vos zou als 'hot dog', als stinkdier of als prinses Leia kunnen gaan uit Star Wars. Dat zou best leuk zijn, want ik heb inmiddels ook een Star Wars pak uitgezocht. Uiteindelijk vond ik dat mooier dan een vampierenpak. Nog ruim een week wachten en dan mag ik me verkleden als Anakin. Yes! Ik moet alleen nog even wachten tot de postbode het brengt. Ze hadden mijn maat niet in de winkel, dus heeft papa het via internet besteld.

1 comment:

Anonymous said...

Halo lieve Xan,
Wat een grappig verhaal zeg, wij hebben wel erg gelachen hoor, maar laat Vosje inderdaad maar gewoon Vosje zijn, opa en oma zijn wel erg nieuwsgierig naar jou verkleed als Anakin, dat ga je binnenkort natuurlijk wel even showen op je weblog he, tot dan zullen we maar zeggen, dag lieve Xan xxx van opa en oma.