Saturday, June 23, 2007

IJsblokjesocean

Zie je die twee mensen daar in de verte, helemaal alleen in het water? Dat zijn pap en ik. Carl en Yara kijken bezorgd toe, want de oceaan is koud, niet normaal! Vele malen kouder dan de Noordzee. Het is alsof je in ijsblokjes duikt, maar ik kon het niet weerstaan. Ik had al een paar keer in Walden Pond gezwommen. Heerlijk, maar de zee is altijd leuker. Zeker als het bloedheet is en de grote mensen hele dag hebben rondgekeken aan de North Shore. Papa heeft wel een zwembroek gekocht in Rockport, omdat hij me niet alleen in de koude zee wilde laten gaan. Dat was tof. Samen sterk en ijskoud!:-)

1 comment:

Anonymous said...

Hoi Xan,
Nu ik de zee weer zie, moet ik denken aan onze whale-watch-tour. De zee zag er toen alleen heel anders uit. We hadden erg hoge golven, en de boot dook en rolde heel erg.
Yara en Arja, zatten net als de meeste andere passagiers, een beetje pips op het tweede dek. Het duurde eventjes voordat we de walvissen konden zien. Maar uiteindelijk heeft iedereen, behalve enkele passagiers, ze niet kunnen zien. Het was een schitterend gezicht, je kon de whales bijna aanraken, zo dichtbij kwamen ze soms. Jij en ik hebben geen last van het deinen en rollen van de boot, gehad. De terugreis naar Boston, was veel rustiger, omdat de zee veel kalmer was.
Het was een hele mooie tocht, en we hebben er heel erg van genoten.

Ik hoop je nog een keertje te kunnen opzoeken.

Liefs,

Carl