Saturday, October 24, 2009

Stonehenge hm.......

Als je net uit NL komt, wil je zeker niet gelijk op reis - zie hieronder - maar mijn vader en moeder hadden dat zo bedacht. En als kind heb je dan geen keus. Gelukkig mocht ik wel heleboel films meenemen, zodat de reis niet zo saai was, maar liever was ik thuisgebleven. Van school had ik min of meer begrepen dat Wales een ander land was, maar dat is dus onzin. Mensen uit Engeland en Wales voelen zich blijkbaar heel anders, anders als in een ander land, maar ik vond het meevallen. In Wales spreken ze ook gewoon Engels. De eerste stop was Stonehenge. Ik had er wel van gehoord, en ervan gezien, maar I just didn't feel like it. En het waaide hard, ik vond het niks, die stenen in het gras. Mijn ouders vonden het natuurlijk wel mooi. Hadden een audiotour. Ik zag alleen stenen in een kringetje. Blij dat ik weer in de auto was.

2 comments:

woupke said...

Halo kerel,

Wat een leuke foto van jou en je papa met op de achtergrond Stonehenge. Weet je wat oma vindt; dat het nieuwe uiterlijk van je papa heel goed past bij stonehenge,toen droegen ook heel veel mannen baarden. Wel stoer hoor.

Tjan said...

Doet me denken aan een gedichtje van Frank van Pamelen. De laatste vier regels (rijmen ze nu wel of niet?)

'[...] En iets verder naar het zuiden
Ligt de offerplaats der druiden
Ja, die druiden waren krengen
Zeker die van Stonehenge!'

Ik ben jaren geleden met Ron ook naar Stonehenge geweest. Of beter: we zijn er langs gereden. Wij vonden het ook maar niets.