Friday, March 5, 2010

Railway Children

Zo heet de musical waaraan ik heb meegedaan op school. Het verhaal speelt zich af in de Victorian time. We hebben een costume gehuurd in de Bookham costume shop - ook gelijk voor World Book Day. Voor het laatste ging ik verkleed als Mr Stink, one of my favorite book characters. Maar voor de Railway Children moest ik Victorian clothes aan. Met het costume was het gelijk een stuk leuker. Daarvoor was het eindeloos rehearselen. Alle liedjes van de musical instuderen. Twee keer per week tot 's avonds 8 uur. En zelfs op zondagmiddag! Pfff... Dat vond ik eigenlijk niet zo leuk meer, maar de uitvoering was great. Ik had 2 rollen, als pauper en als dorpskind. Het liedje Posh talk was het leukst en de trein was de grote hit. Onze art teacher had treinstellen gemaakt die via een rugzak op skatende jongens uit year 8 zaten. Was echt heel cool. En er was een orkest dat ons zingen begeleidde. Iedereen was enthousiast. En dat 2 avonden lang tot 10 uur voor een uitverkochte zaal van ouders en opa's en oma's, maar ook mijn vriendjes uit de klas zijn allemaal komen kijken. Zij deden niet mee aan de play. Als je wilt weten waar de Railway Children over gaan, op Youtube staat de hele film. De movie is overigens zonder de liedjes, want het is geen muscial. In Engeland kent iedereen de film, en ik nu ook:-):

1 comment:

woupke said...

Hoi Xan,

Wat zie je er geweldig mooi uit bij je musicaloptreden. Wat Jammer, dat opa en oma juist op vakantie waren en jouw mooie voorstelling hebben gemist, maar wij willen heel graag komen kijken bij de afsluiting van het schooljaar. Wij komen dan speciaal daarvoor een paar dagen over.Het lijkt ons erg leuk. Oma gaat nu even de muziek beluisteren. Dag lieverd tot snel he.XXX van opa en oma uit een al iets warmer Ridderkerk.