Monday, February 8, 2010

Oma Sjaan 80 jaar

Oud hoor, 80, dat is oma Sjaan geworden, maar vergeleken bij opa Jan is ze nog jong, want hij wordt al 86 dit jaar. Ik heb de oudste opa en oma uit mijn klas, de enige opa en oma die ook echt de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt en ze hebben er heel veel over verteld, zodat mama hun verhaal in mijn klas kan doen. Maar goed, daar gaat het nu niet over, wel dat we voor oma's verjaardag natuurlijk naar NL zijn gekomen. Mama heeft met papa een fotoboek van opa en oma's vakantie in Dorking gemaakt. Opa's fototoestel was toen kapot gegaan en ze hadden geen foto's, maar nu dus een heel boek vol. Oma was heel erg blij ermee. Toen ze het boek helemaal had bekeken, heb ik "Happy Birthday" voor haar gespeeld op mijn trompet. Dat had ik speciaal ingestudeerd voor haar. Best moeilijk, want ik ken nog niet goed alle noten, maar oma vond het heel mooi. Papa heeft me toen teruggebracht naar opa Wout en oma Gepke. Ik hoefde gelukkig niet mee naar het verjaarsetentje. Ik vind eten in een restaurant boring, hele tijd stil zitten, en het is super boring met allemaal grown ups, die elkaar boring stories vertellen. Ik heb lekker ge-wii-d, een cadeau gekregen, terwijl ik niet jarig was en voetbalplaatjes van Albert Heijn ingeplakt. Nee, dat is echt veel beter dan een restaurant.

1 comment:

Anonymous said...

Halo lieverd,

Wat een leuke foto,s en verhalen. Ik kan mij voorstellen, dat opa en oma van Beveren erg blij waren met het foto-album, zeker na die pech met hun toestel.En wat leuk, dat jij de oudste oma hebt, 80 is natuurlijk voor een jongen van 9 jaar best oud en dan ook nog een oma van 70, ook aardig oud denk ik.
Leuke foto van ons drietjes he en die petit fourtjes haalt oma inderdaad speciaal voor jou, maar ik vind ze ook heel erg lekker. Zo af en toe mag best, zoals op een verjaardag.

Wij vonden het erg gezellig, dat jullie dit weekend bij ons logeerden en Xan wat hebben we gelachen he om die videofilmpjes.Leuk, dat je zo blij bent met de AHvoetbalplaatjes. Lees daar meer over op een email aan je ouders.Ik hoor het graag zo snel mogelijk. Heel veel liefs van opa Wout en oma Gepke.