Wednesday, August 19, 2009

Cassis in de Provence

Papa en mama kwamen me ophalen om op vakantie te gaan. Ik logeerde bij opa Wout en oma Gepke in Nederland. Via Beaume zouden we naar Zuid Frankrijk gaan. Beaume ligt halverwege. En papa en mama wilden het bezoeken omdat er een oud ziekenhuis staat. Het bijzondere dak zie je op de foto. Het ziekenhuis is ook best mooi, maar het was ook heel warm in Beaune. Wel 38 graden, en we sliepen in een heel oud spookachtig hotel. Papa en mama vonden het prachtig, maar ik vond de oude kelder met Romeinse muren griezelig om in te ontbijten. En onze kamer was heel heet, zonder airco. Gelukkig hadden we ventilators bij ons. Die hadden we ook nodig in Cassis, want het bleeft tegen de 40 graden. In Cassis staat het huisje van Domi's familie. Ik was er al eens geweest, en in mijn herinnering was het er heel fijn met een wijngaard en de zee. En dat is er natuurlijk nog steeds, kijk maar op de foto waar mijn vader voor het huisje zit, maar ik vond het toch wel heel jammer dat er helemaal geen tv of Xbox was. We hebben er wel wat op gevonden. Ik had heel veel dvd's bij me voor onderweg. Met behulp van de auto-accu en de auto dvd-speler, kon ik 's avonds toch film kijken, lekker liggend in de achterbak van de auto op tuinkussens met zelfgemaakte popcorn. Best fijn na een dag zwemmen.

1 comment:

woupke said...

Wat hebben jullie veel bezoek gehad he, nou dan is het ook wel weer lekker om met z,n drietjes op vakantie te gaan.Cassis is mooi en gezellig, wij hebben ook van de natuur genoten, vooral Cap Canaille, waar wij ook bovenop geweest zijn heeft veel indruk op ons gemaakt, je weet wel die berg, die je recht tegenover het huisje ziet liggen.Wat slim, dat je toch film kon kijken in de auto, ja een T.V voor af toe zou wel lekker zijn.Knuffel van opa en oma.